PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Tuesday, December 8, 2015

KAD PERUBATAN TAKAFUL SEBAB NAK MASUK HOSPITAL SWASTA?

KAD PERUBATAN TAKAFUL SEBAB NAK MASUK HOSPITAL SWASTA?

PU'Atiq, ada ejen takaful suruh saya ambil kad perubatan, dia cakap macam tu.. Betul ke?

Hehe.. Ok macam ini, mungkin dia nak buat awak tertarik. Ye la, semua macam syokkk je apabila sebut hospital swasta, ye lah, dah macam hotel!

Bagi PU'Atiq, hospital kerajaan atau hospital swasta tak kisah janji hospital mana yang dapat memenuhi keperluan kita. Tak semestinya hospital swasta boleh buat semua kan. Kalau kes berat, hospital swasta serahkan kepada hospital kerajaan :)

Cuma, apabila masuk hospital mana2 pun, apabila kita perlu keluarkan duit untuk membayar bil rawatan di sana, kita sudah ada duit dalam kad perubatan. Itu yang penting.

Kita pergi lah hospital yang boleh penuhi keperluan kita dan terbaik masa itu. Contoh, anak demam panas kena warded, PU'Atiq nak tanya, hospital mana yang selesa (jawap jujur). Hospital wad kelas 3 atau hospital wad bilik seorang?

Pasti ramai kata wad bilik seorang, semestinya hospital swasta boleh kita gunakan. Kena caj tak? Mestilah kena. Tak kan free kot. Ada duit nak bayar.? Mestilah ada, kan ada duit dalam kad perubatan. Ha.. Bijak bijak. Macam ni la.

Ok, kita lihat pula kes jantung, sedia maklum, Institut Jantung Negara adalah pusat rawatan jantung terbaik di Malaysia, ia milik kerajaan (dengar2 nak di swastakan :) )  ok. Kalau nak ke sana perlu kos tak? Ada yang tak berkos, ada yang berkos. Ada yang kena tunggu giliran ada yang terus boleh buat rawatan. IJN ada yang bahagian koperat, nak cepat, nak deras.. Boleh jer, bayar lah. :)

So, bila ada duit, kita ada pilihan nak pergi hospital mana, doktor pakar mana.. Pilih jer.

Ini tak tipu! Klien PU'Atiq telah memeningkan Pu, duk pilih hospital, duk pilih doktor mana dia nak operate lutut dan hempedu. Ada kat seminggu juga duk bincang dengan dia. Hosp KPJ la, hosp Colombia Asia la. Banyaklah, pening! Akhirnya mereka buat pilihan masing2. Alhamdulillah.

Sebab apa mereka ada pilihan? Sebab mereka ada duit. Duit mana? Duit dalam kad perubatan. :) bijak bijak!

Hospital kerajaan dan hospital swasta masing2 ada kelebihan masing2. Kita perlukan keduanya. Pastikan anda ada duit baru boleh sembang nak pergi hospital mana :)

Jom SIMPAN duit dalam TAKAFUL untuk buat dana kecemasan, dana perubatan :)

Ikhlas
PU'Atiq
Mentor Takaful #1 Anda
www.urusduit.com
www.fb.com/atiqaziz
0129093444

PU Atiq Aziz Takaful II

No comments:

Post a Comment