PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Wednesday, June 29, 2016

Apalah Sangat RM20 Demi Anak2 Isteri

Bukannya ambil takaful maka anda BEBAS KEMALANGAN.

Soalnya adalah jika kemalangan maut @ bawa kelumpuhan, GAJI anda duk dapat tiap2 bulan masih dapat DINIKMATI oleh anak isteri. Bukan mahal pun, RM20, RM100 dah dapat puluhan ribu, ratusan ribu.

Apalah sangat jika demi insan tersayang. Kan?

Sayang Anak Isteri RM20

Alhamdulillah PU'Atiq dapat membantu seorang kawan untuk ambil takaful sebanyak RM20 SEBULAN dengan tujuan penyediaan DUIT untuk anak isteri jika berlaku kematian @ kelumpuhan keatasnya sebanyak RM50,000.

Nilai sumbangan KECIL namun BESAR nilainya disisi anak isteri. Anda setuju?

Tuesday, June 28, 2016

Gaji Jun Tiada.. Kasihan Anak2

Alhamdulillah, kebanyakan daripada kita sudah dapat gaji bagi bulan Jun. Kenapa kita dapat gaji? Jawabnya kita bekerja pada bulan Jun. Gaji untuk keluarga.

Andainya bulan Jun kita tidak bekerja disebabkan LUMPUH, adakah kita dapat gaji Jun dan seterusnya? Adakah ia memberi kesan BURUK kepada kita?

Sebab itulah PU'Atiq nasihatkan kita semua, ambil takaful untuk buat gaji kita jika kita mati atau lumpuh. Untuk siapa? Untuk anda sekeluarga, bukan untuk PU. Boleh2?

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUnitTrustKWSP #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Dah Sakit Baru Nampak Kepentingan Takaful

"Nampaknya suami I dah ok ni, boleh ambil takaful, now suami I dah nampak pentingnya takaful. Alhamdulillah" isteri dengan gembiranya.

"En Ejen, sekarang suami saya nak ambil takaful, dia dah sakit, bila boleh mohon, tak terlambat kan? "

SILALAH NAMPAK KEPENTINGAN TAKAFUL KETIKA SIHAT. MUDAH SIKIT NAK DAPAT POLISI.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUnitTrustKWSP #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Ambil Takaful Untuk Perlindungan

Saya sokong 106% saranan Tuan Khairul Ezuwan. Semoga lebih ramai rakyat Malaysia sedar kepentingan mereka membuat plan perlindungan kewangan masing2.

Seperti mana mereka gigih melaksanakan perlindungan tayar spare, takaful pinjaman bank (rumah, personal, kad kredit, ASB, dll). Mengapa tidak buat perlindungan GAJI untuk anak isteri akibat kematian@kelumpuhan diri?

Alhamdulillah, kesedaran rakyat semakin bertambah baik, namun, ia masih tahap rendah.

Sunday, June 26, 2016

Sudah Ambil Vaksin Untuk Kesihatan Duit?

Isu vaksin menjadi viral sekarang ini. Perlu atau anak dicucuk vaksin. Vaksin bertujuan memberi daya tahan yabg lebih kuat kepada anak, maka ada pihak berpendapat ia perlu. Anda bagaimana?

Sama juga isu daya tahan kewangan kita ketika kita ditimpa masalah kesihatan. Ketika itu kita memerlukan banyak duit untuk digunakan. Betul tak?

Maka jalan  penyelesaian adalah dengan mengambil takaful sebagai vaksin kesihatan kewangan kita. :)

Ejen takaful tidak perlu memaksa anda ambil takaful, tetapi anda sendiri harus MEMAKSA diri sendiri ambil takaful kerana itulah VAKSIN untuk KESIHATAN KEWANGAN anda agar ada kekuatan dalaman melawan serangan yang tidak diduga. Betul kan?

Anda SAKIT, bukan hanya badan yang sakit..tetapi kesihatan kewangan anda juga diserang! Ada takaful boleh membantu memberi KEKUATAN kepada kewangan anda. Bil beribu tu biar takaful bayar. Faham Ke Faham?

InsyaAllah dengan usaha vaksin ini (takaful) kita dapat elak menghadapi masalah kewangan yang lebih parah.

Sudahkan anda mengambil vaksin untuk kesihatan kewangan anda? Adakah vaksin anda ambil itu cukup kuat.? Jom kita jumpa, sama2 nilaikan.

PU'Atiq Mentor Urusduit #1 Anda.
www.facebook.com/atiqaziz
www.urusduit.com
0129093444

Thursday, June 23, 2016

PRUBSN COVER JIKA LAYAK

Takaful memang bayar bil hospital kes macam ni (Lung Infection) walaupun bil mencecah RM30K namun kepada peserta yang layak sahaja. Siapa yang layak? Peserta takaful ambil masa sihat, polisi melepasi WAITING PERIOD, tiada masalah kesihatan sebelum2 ini.

Tetapi jika sudah sakit, boleh mohon tetapi lulus belum pasti, biasanya EXCLUSION. Jadi, jika sekarang ini anda SIHAT, mohonlah sekaran. Serius Untung!

Wednesday, June 22, 2016

Income Protection atau Medical Card Protection?

Income Protection atau Medical Card Protection?

Sebilangan dari kita lebih mementingkan perlindungan Medical Card Takaful berbanding Income Protection kerana rata-rata semua orang boleh 'nampak' dan bayangkan kos perubatan yang tidak termampu untuk ditanggung sendiri sekiranya mendapatkan rawatan di hospital swasta.

Sebetulnya, income protection lebih penting kerana di saat kita tidak lagi berupaya untuk menjana pendapatan kerana hilang upaya kekal atau kematian terutamanya ketika anak-anak masih kecil dan remaja yang masih belum berdikari, pasti isteri mengambil masa yang agak lama untuk adjust kehidupan bersama anak-anak. Lebih mengharukan sekiranya si suami meninggalkan hutang piutang yang terpaksa ditanggung oleh si isteri tercinta.

Sebaiknya setiap pemegang polisi perlu sentiasa 'aware' berapa jumlah perlindungan yang diambil, apa rider yang terdapat dalam polisi takaful anda, dan apa yang tiada dan perlu diambil pertimbangan untuk dimasukkan ke polisi. Jom jadi seorang yang bijak rancang kewangan untuk diri sendiri dan juga keluarga tercinta!

Boleh fahami hal ini di link ini

http://tinyurl.com/JanaGajiBerterusan

http://tinyurl.com/JanaGajiBerterusan1

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit www.urusduit.com www.fb.com/atiqaziz

Kredit Artikel Asal : Tuan Ahmad Humaizi (FB: Ahmad Humaizi)

Tuesday, June 21, 2016

Ambil Takaful Nak Ringankan Beban

Orang ambil takaful bukanlah sebab nak sangat duit tu masa sakit, dan bukanlah hepiiii melompat2 bila sakit dapat duit, tapi mereka ambil sebab nak meringankan beban diri dan orang sekeliling.

Contoh, Mamat sakit, perlu RM30K kos pembedahan, tak lah Mamat nyusahkan mak bapak, adik beradik, kawan2 dia nak kutip duit tu. Nampak tak? Mamat bijak, mamat prihatin.. Anda bagaimana?

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Monday, June 20, 2016

Takaful Kereta Ambil, Takaful Diri Tidak

Si A dan Si B bersiar2, Si A memandu kereta, tiba2 kemalangan maut. Kereta arwah masih ada hutang, pihak takaful beri ganti rugi penuh ikut harga semasa kereta itu. Arwah beli takaful kereta RM2000 bayar SETAHUN.

Malangnya, arwah Si A liat nak beli takaful diri untuk ganti rugi INCOMEnya, maka anak2nya KEHILANGAN AYAHNYA BERSERTA GAJI. Tapi arwah Si B ada beli takaful RM150 jer tapi dapat pampasan ratusan ribu untuk DIHIBAHKAN kepada anak2nya.

Jadilah Si B, bijak merancang, mati tetap mati.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Sunday, June 19, 2016

Risiko Di Jalan Raya

"Sebagai seorang pengguna jalanraya, saya memahami nilai takaful kesihatan saya. Saya tahu bahawa saya berhadapan dengan risiko kemalangann dan boleh berlaku pada bila-bila masa." PU'Atiq

Bagaimana dengan anda? Adakah anda telah bersiap sedia kad perubatan takaful sebagai alat membantu anda membiayai bil hospital anda kelak? Anda juga seperti saya iaitu pengguna jalanraya berdepan dengan risiko kemalangan.

Miliki hari ini, biarlah tersalah ambil awal 5 tahun berbanding tersalah ambil lewat sehari.

PU'Atiq Mentor Urusduit #1 Anda

Saturday, June 18, 2016

RM20 JE PUN BANG..

Lama dah PU'Atiq kempen minta kawan2 terutama para SUAMI ambil pelan ini. Bukan mahal pun, RM240/tahun. Takaful kereta Honde pun mahu RM2400/tahun. Tak tahulah mereka ambil dengan orang lain. Hehe.

Nak mati, elok sediakan duit untuk anak bini bang.. Nak2 lagi mati muda. Kalau mati tua, anak2 pun dah besar, bini pun dah tua. Boleh2?

RM1Juta untuk keluarga dengan RM400

Umur seperti saya (umur 30, tapi nampak seperti 25), tidak merokok, risiko pekerjaan tahap 2 (banyak travel), status kesihatan memuaskan alhamdulillah, hanya perlukan RM400 sebulan (RM13 sehari) untuk saya hibahkan RM1 juta kepada keluarga saya.

Pandai kira tak? Ok mari sama-sama kita kira.

1 tahun = RM400x12 = RM4,800
10 tahun = RM4,800x10 = RM48,000
20 tahun = RM4,800x20 = RM96,000
30 tahun = RM4,800x30 = RM144,000
40 tahun = RM4,800x40 = RM192,000

Selepas 40 tahun, saya sudah berumur 70. Itu pun kalau dipanjangkan umur. Tidak mustahil untuk mati muda. Semua itu rahsia Allah. Rasulullah pun wafat ketika umur baginda 63.

Jadi apa yang saya ingin tekankan di sini, kita lelaki sebagai ketua keluarga, nak menyimpan RM400 sebulan dan guaranteed dapat 1 juta pun masih lagi berkira-kira. Kenapa guaranteed? Sebab mati itu pasti.

Kita bekerja siang ke malam semata-mata ak kumpul harta (rumah, kereta etc) untuk kesenangan mereka yang kita tinggalkan. Tapi kita tak sedar, selepas kita mati, betapa rumitnya urusan faraid  untuk selesaikan tuntutan harta.

Tinggalkan CASH, atau kita panggil duit cair, sudah tentu untuk teruskan hidup, dan juga untuk mencairkan semula semua harta-harta kita tadi.

Semoga bermanfaat. Selamat berpuasa.

Kredit : Amir Moktar

Mati tinggal HUTANG

Kita ni orang muda, ada anak kecil, usia baru beberapa bulan,harta belum lagi banyak, biasalah macam budak baru nak UP kan, mana sempat nak kumpul harta.

Biasa PU'Atiq kira, apabila mati, silap2 ada HUTANG ditinggalkan. SERIUS! Habis tu, tak kan nak suruh isteri, waris, anak kecil kita bayarkan hutang tu.. Sepatutnya kita setelkan hutang tu, dan tinggalkan duit lebihan kepada mereka.

So, sejujurnya, PU'Atiq nasihatkan anda ambil takaful, marilah kita berbincang. Ini semua untuk kebaikan anda. Percayalah kepada PU.

Friday, June 17, 2016

Rawatan jantung RM 20 K

Sahabat PU'Atiq nak ambil takaful, niatnya nak buat duit untuk dana kesihatan dia. Dia risau nanti masa sakit dia tak cukup duit. Ada orang muda usia 30-an sakit jantung kos bedah RM25K je.

PU'Atiq kata ok lah tu, ambil masa sihat, bukan ambil masa ada duit. Dia ambil basic dulu, sebab dia bajet. Bukan sebab dia nak beli HONDA, tapi dia ada nak buat hal sikit.

Anda macam mana? Nak jugakan takaful? Tak yah malu2,.ambil je., insyaAllah tak rugi, yang rugi kalau anda tak ambil sekarang.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Wednesday, June 15, 2016

Pampasan Membantu Orang Tersayang

Kalaulah ini berlaku kepada keluarga anda, meninggalkan isteri dan anak2 kecil. Wang pampasan takaful anda dapat membantu mereka, alangkab bagusnya.

Itu kalau anda ada takaful berpampasan yang tinggi. Cuba semak berapa nilai pampasan anda, polisi hidup atau dah mati? Polisi ada tak?

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Tuesday, June 14, 2016

Ayah Mati, Gaji Ayah Hidup

Demi anak, kita kerja siang malam cari duit nak sara mereka.

Tak kan bila kita mati (muda) kita tak nak wariskan gaji kita kepadanya? Bukan susah sangat pun, menyimpan di takaful boleh buat gaji anda hidup walaupun anda mati / lumpuh.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM

Takaful akhir atau awal?

PU'Atiq tak pasti ia betul atau tidak, semuanya anda yang tahu, adakah anda mencari takaful perkara terakhir dalam urusan kehidupan anda.

Cuma PU'Atiq pasti, jika anda sebagai balu @ isteri anda sebagai balu, mereka sangat perlukan pampasan takaful ini. Tak percaya cuba tanya pasangan kat sebelah. :) Yang nak berapa RM kalau saya mati?

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF

Monday, June 13, 2016

Hak Isteri 100%?

[InfoFaraid] Bahagian isteri dalam faraid adalah 1/4 @ 1/8 sahaja. Soalan buat para isteri, anda mahukan bahagian 100%? Soalan buat para suami, anda mahu berikan bahagian 100% kepada isteri?

Boleh buat sekarang. Hubungi saya.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Sunday, June 12, 2016

Takaful Didik Sikap Menabung

Ya, takaful membantu anda sikap menabung. Anda menyimpan duit di takaful adalah untuk SIMPANAN MASA SAKIT (kos rawatan, penggantian gaji) bukan untuk simpanan masa depan yang sepenuhnya.

Ketika sihat anda tidak mahu simpan untuk kegunaan masa sakit, ia menambah lagi kesakitan yang anda hadapi (sakit badan + sakit duit). Simpanan di takaful boleh membantu meringankan beban dan mempercepatkan simpanan kecemasan.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Friday, June 10, 2016

DUIT TAMBAHAN KETIKA SAKIT

Luangkan masa untuk buat sebutharga PruBSN Takaful. Alhamdulillah semoga dapat membantu mereka sebaiknya.

PU'Atiq ajak menyimpan duit di takaful bukan untuk anda ada duit simpanan nak pergi melancong, tetapi untuk anda ada duit tambahan ketika sakit.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Takaful Bantu Balu

"Arwah betul-betul sayangkan kami" - Balu beranak 4. Bolehlah saya gunakan wang pampasan takaful arwah untuk biayai sekolah anak2.

Arwah kata tak nak menambah beban kepada saya jika dia tiada nanti. Arwah tahu, jika dia meninggal, gajinya juga meninggal. Arwah kasihankan saya.

Anda mahu meringankan beban pasangan hidup anda serta anak2 anda? Jomlah menyimpan di takaful untuk perlindungan gaji anda.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Berhenti Takaful Sebab Beli Rumah

PU'Atiq bukan nak provok anda semua, namun itulah realitinya. Tak semestinya ada kad perubatan membuatkan kita tak perlu jual rumah namun...

Biarlah menjual rumah menjadi pilihan terakhir selepas menggunakan semua manfaat kad perubatan takaful kita ada.

Membeli rumah tidak salah, namun membiarkan struktur kewangan anda didalam risiko tanpa pelan perlindungan itu tidak tepat.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Thursday, June 9, 2016

Pembedahan Ovarian Cyst

[TakafulEdu] PruBSN Takaful melindungi kos pembedahan "ovarian cyst" yang biasa di alami oleh perempuan. Kos rawatan RM8K-12K

Jika anda berumur 20-30 an, anda hanya menyimpan sekitar RM150-180 untuk pakej komprehensif dimana ada perlindungan hayat + kad perubatan + simpanan.

Lakukan tindakan bijak sekarang. Suami mithali..hadiahkan polisi ini kepada isteri tersayang anda.

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

FARAID DAN PUSAKA

Alhamdulillah, PU'Atiq berkesempatan lakukan bedah siasat struktur pengiraan faraid buat 2 prospek takaful.

Hasilnya adalah amat menyedihkan kata prospek2 itu. Barulah mereka sedari apa yang bakal ditinggalkan kepada waris jika dia meninggal.

Mereka bersetuju untuk lakukan beberapa cadangan yang PU'Atiq berikan. Alhamdulillah. Anda mahu di diagnosis seperti ini juga? Boleh PM PU'Atiq.

PU'Atiq
Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit #GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA

Wednesday, June 8, 2016

Senario Tunggu Dulu & Bila Boleh Pakai?

Senario Tunggu Dulu & Bila Boleh Pakai?

Masa ditawarkan takaful, ramai katakan nanti dulu, ambil masa berhari, berbulan dan ada bertahun.

Selepas itu baru ambil, tiba2 lepas seminggu sakit, terkucil kucil tanya nak guna takaful. Untuk pengetahuan semua, takaful ada tempoh menunggu selama 120 hari dan tiada tempoh "nanti dulu" untuk permohonan takaful.

Sila mohon sekarang perlindungan wang anda sebelum terlambat. Mengapa biarkan diri dan keluarga anda dalam risiko? Perlindungan Wang? TAKAFUL.

PU'Atiq
Mentor #UrusDuit #1 Anda

Tuesday, June 7, 2016

Mujur ada TAKAFUL

Mujur saya datang awal, boleh dapat tempat duduk. TUKAR kepada ALHAMDULILLAH saya datang awal, boleh dapat tempat duduk.

Mujur suami saya ambil takaful, pampasan kematiannya dapat kami belanja untuk hari menandatang.  Tukar jadi..

ALHAMDULILLAH, suami saya ambil takaful, pampasan kematiannya dapat kami belanja untuk hari mendatang.

Monday, June 6, 2016

RM100K UNTUK ANAK2

Abu ambil takaful pampasan RM100K untuk disediakan kepada anak2 sebagai duit kos sara hidup, pendidikan yang baik selepas kematiannya.

Abu hanya perlu menyimpan sedikit sahaja di takaful bagi tujuan itu, dan dengan usaha yang jelas ini dapat membantu Abu memastikan anak2nya dapat membesar dengan baik. InsyaAllah.

Alhamdulillah ada takaful sebagai jalan usaha kehidupan. Anda rasa Abu bijak? Anda mahu jadi sebijak Abu?

Saturday, June 4, 2016

Tak Cukup Duit Nak Beli Takaful

Betul ke kena tungu cukup duit baru boleh ambil takaful? Sebenarnya fikiran sebegini salah, kita bukan ambil takaful kerana cukup nya duit tetapi samaada duit cukup @ tak, kita perlu ambil duit. Melainkan TIADA DUIT langsung.

Duit tiada tapi Astro ada, streamyx ada, itu x betul, itu kita salah urusduit. Takaful ibarat bumbung bagi sesebuah rumah, tak kan lah rumah kita ada dinding, ada lantai, perabut siap mewah2 tiba2 bumbung tiada. Sebabnya tak nak bayar kos buat bumbung (perlindungan), logik tak?

Memang tak logik, mana mungkin kita boleh kata "saya tak cukup duit beli takaful" sedangkan perkara lain kita beli. Macam rumah tu. Itu sahaja untuk kali ini. Terima kasih.

PU'Atiq
Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit
#GSLABAM #GSLEF #TIMALISRA