PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Tuesday, March 21, 2017

TIPS JAGA GIGI

BERSIH GIGI. Setelah sekian lama tidak berjumpa dengan doktor gigi,hari ini PU'Atiq hadir serah diri. Atas sebab kesedaran penjagaan gigi, 2 minggu lepas, PU buat temujanji untuk cuci gigi. Alhamdulillah Syukur, hari ini PU buat cuci gigi buang karang gigi dan Polish gigi di Klinik Besar Pergigian Pasir Mas, Kelantan.

Untuk pengetahuan semua, pemeriksaan gigi perlulah dilakukan 2x setahun. Kos RM1 setiap kali jumpa. Jika gigi perlukan pembersihan atau rawatan, pihak klinik akan berikan tarikh temujanji. Kes PU ambil masa 2 minggu.

Kos cuci RM2 dan kos jumpa kali kedua RM1 JADI total semua RM4. Cumanya jika staff kerajaan dan ahli keluarga yang layak adalah PERCUMA.

PU'Atiq baru tahu, selain gosok gigi, kita juga perlu buang juga kotoran antara gigi dengan menggunakan tali pembersih gigi (PU tak tahu apa namanya). Boleh buat setiap hari atau berkala.

Makanya, PU'Atiq menyarankan anda semua buatlah penjagaan kesihatan gigi agar gigi sentiasa sihat. Kos yang rendah, tidak membebankan. :). Apabila gigi rosak, banyak pula kos kita kena buat gigi palsu, apatah lagi gigi palsu emas. Hehe.

Boleh hadir ke klinik gigi berdekatan untuk khidmat nasihat yang lebih terperinci.

Sampaikan mesej ini kepada semua orang ya.

Terima Kasih

PU'Atiq
Mentor Takaful Anda

Untuk Buat Duit Masa Sakit, boleh klik sini www.wasap.my/60129093444

No comments:

Post a Comment