PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Wednesday, March 8, 2017

Assalamualaikum.

Terima kasih kerana sudi ke artikel ini. Tujuan saya adalah ingin berkongsi kepada anda berkaitan KEPENTINGAN PERLINDUNGAN GAJI untuk diri sendiri dan keluarga anda TERCINTA.


Saya hanya ingin mencungkil kesedaran dalam diri anda agar anda boleh melalukan sesuatu yang terbaik buat anda dan keluarga.


Hasrat saya adalah untuk anda membuat tindakan PERLINDUNGAN GAJI jika berlaku kelumpuhan/sakit kritikal atau kematian ke atas anda.


Perkara ini memberi kesan BESAR terhadap GAJI anda. Jika lumpuh, gaji juga LUMPUH, jika mati, gaji juga MATI. Sedangkan kita @ keluarga kita masih perlukan duit untuk meneruskan kehidupan.


Penerangan Ringkas


PERLINDUNGAN GAJI adalah satu nilai duit kita ada setelah kita mati/kritikal/lumpuh.


Berapa DUIT diperlukan?


1. Cadangan adalah 10 TAHUN GAJI TAHUNAN ANDA, Contoh, gaji RM3000 sebulan maka keperluan adalah RM3000 x 12 bulan x 10 Tahun = RM360K.


Jika umur saya 34 tahun, saya hanya perlu menyimpan RM150 sebulan di takaful untuk mendapatkan pampasan RM360K itu.


Apabila saya meninggal : RM360K diberikan kepada ahli keluarga saya untuk sara hidup mereka


Jika saya lumpuh : RM360K diberikan kepada saya untuk sara hidup saya dan keluarga.


Baguskan?


2. Tambah jumlah hutang yang ada. Contoh saya ada hutang kereta RM100K maka saya tambah RM100K menjadi RM460K


RM360K untuk gaji 10 tahun

RM100K untuk hutang kereta

3. Tambah untuk WAKAF. Contoh saya berniat nak wakafkan RM50K untuk surau khariah saya maka pampasan patut saya ambil adalah RM510K


RM360K untuk gaji 10 tahun

RM100K untuk hutang kereta
RM50K untuk wakaf surau

Cantik kan?


Selain itu pampasan ini boleh bantu keluarga kita ringankan beban, buat badal haji, tanggung pendidikan anak2, bayar hutang, wakaf dan lain2.


Rujuk Kisah Ini. Antara manfaatnya jika ada takaful.











Jika kita tidak menyediakan sebarang perancangan kewangan kepada diri dan keluarga, kisah ini boleh terjadi kepada diri dan keluarga anda.


BALU JURUTERA DIUNDANG MALANG

http://www.hmetro.com.my/node/208193

Bukan niat nak aibkan mereka, namun kisah ini boleh jadi tauladan kepada kita agar kita dapat membuat sesuatu kepada keluarga kita.


"Siapa sangka kehidupan serba mewah yang pernah dinikmati keluarga ini suatu ketika dulu hilang sekelip mata, malah mereka mengikat perut hampir setiap hari selepas ketua keluarga meninggal dunia akibat serangan jantung dua tahun lalu."


Kita sebagai pencari duit dalam keluarga, apabila kita mati, maka gaji pun mati juga, walhal anak2 masih perlukan duit untuk sara hidup. Maka tugas kita, amanah kita untuk sediakan duit untuk anak2 guna sebagai sara hidup bagi kelangsungan hidup, pendidikan dan lain2.


“Suami pergi mengejut dan kami langsung tiada wang simpanan menyebabkan beberapa anak saya menamatkan pengajian kerana tidak mampu menanggung perbelanjaan mereka"


Jika kita sediakan duit untuk anak2 belajar, alangkah bagusnya. Anak anda boleh belajar dengan elok walaupun anda sudah tiada, anak anda jadi pandai, boleh beri syafaat kepada anda kelak, Anak adalah KUNCI SYURGA ANDA.



“Mana lagi kami nak pindah sedangkan untuk makan pun berjimat,” katanya yang menyewa rumah RM500 sebulan."

Zainurita berkata, sebelum ini dia menjual nasi lemak bagi menampung perbelanjaan namun selepas keretanya rosak sejak tiga bulan lalu, mata pencariannya terputus."

BESAR ujian mereka. Mahukah anda biarkan anak2 isteri anda kelak terjerumus dalam masalah sebegini??

Pastinya tidak mahu kan?

Maka, saya sangat sarankan anda buat perancangan awal, ambil takaful untuk sediakan wang tunai kepada diri sendiri, anak2 dan isteri.

Untuk perbicangan lebih terperinci dan lebih baik, boleh hubungi saya, kita duduk bersama berbincang. InsyaALLAH.

PU'Atiq
Mentor Takaful Anda
www.urusduit.com
www.fb.com/atiqaziz
0129093444

3 comments:

  1. Hello,
    Adakah anda memerlukan pinjaman antara individu menghadapi masalah kewangan dan akhirnya memecahkan kebuntuan yang disebabkan oleh bank-bank dengan penolakan permintaan mereka untuk rekod kredit? Kami menyediakan pinjaman benar antara 1000-100 juta dolar, tanpa jaminan bank dan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%. Saya boleh membantu membuat pinjaman tertentu yang anda mahu. Hubungi saya jika anda berminat. EMAIL: (mabelhernandezloan@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. Adakah anda fikir mendapat pinjaman? Anda serius memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

    ReplyDelete