PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Sunday, July 17, 2016

FIBROID PENYAKIT MENYERANG WANITA

Pesanan KHAS buat para wanita, gadis2, si dara. Ini risiko anda. Sila ambil berat. Sudah ramai yang kena, mungkin anda juga boleh kena.

Cyst, fibroid merupakan satu penyakit yang banyak dihadapi oleh perempuan. Kehadiran ketulan ini di dalam badan tidak disedari oleh pemilik badan itu.

Ia datang tanpa diundang namun perlu dikeluarkan daripada badan. Kos rawatan kini melebihi RM10000, boleh jadi antara RM15K - RM20K!

Tidak diketahui sebab penyakit ini, namun ia banyak berkait dengan pemakanan, gaya hidup, tekanan dan pencemaran.

Kebiasaannya dikesan apabila pesakit merasa sakit di bahagian perut. Ada juga semasa scan perut semasa checkup pregnant atau rawatan kesihatan.

PU'Atiq pernah urus kes sebegini sebanyak 3 kes. Alhamdulillah, semua dicover PruBSN Takaful. Bil semestinya hampir RM15K.

PU'Atiq pernah di nasihatkan oleh DR Hamid Arshad supaya terus berdakwah kepada para gadis yang belum berkahwin, elok ambil sebelum kahwin. Kerana apa? Supaya polisi telah matang melebihi 1 tahun.

Contoh, planning nak kahwin lagi 1 tahun. Ambil sekarang. Selepas kahwin, andai tidak bunting pelamin, biasanya selepas 6 bulan kahwin, belum mengandung, kebiasaannya pengantin akan buat checkup rawatan kesuburan dan kebanyakannya cyst dan fibroid dapat dikesan semasa itu.

Jika selepas 6 bulan pengantin checkup maka polisi sudah menjadi 18 bulan. Ia memudahkan proses klaim kerana polisi amat matang.

Jika sudah scan, didapati ada ketulan ini dan baru nak ambil takaful (Medical Kad), alamatnya tak dapat lah adik kakak.

Sebab itulah Dr Hamid Arshad dan PU'Atiq sarankan adik2 kakak ambil sekarang.

Ini kes benar, ambil takaful Oktober 2014, pada Julai 2016 dikesan ada fibroid. Sumbangan bulanan RM280 sebulan, selepas 22 bulan (RM280x22=RM6160), bil RM belasan ribu. Boleh cecah RM15K. Akak ini berumur 40-an, dia pun tak tahu bakal hadapi fibroid. Untung atau Rugi?

Jadinya, adik2 kakak2, ibu2.. Ambillah PruBSN Takaful sebagai perancangan sediakan duit yang banyak bagi membiayai bil rawatan itu kelak.

PU'Atiq
Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUnitTrustKWSP #GSLABAM #GSLP #TIMALISRA

No comments:

Post a Comment