PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Wednesday, June 22, 2016

Income Protection atau Medical Card Protection?

Income Protection atau Medical Card Protection?

Sebilangan dari kita lebih mementingkan perlindungan Medical Card Takaful berbanding Income Protection kerana rata-rata semua orang boleh 'nampak' dan bayangkan kos perubatan yang tidak termampu untuk ditanggung sendiri sekiranya mendapatkan rawatan di hospital swasta.

Sebetulnya, income protection lebih penting kerana di saat kita tidak lagi berupaya untuk menjana pendapatan kerana hilang upaya kekal atau kematian terutamanya ketika anak-anak masih kecil dan remaja yang masih belum berdikari, pasti isteri mengambil masa yang agak lama untuk adjust kehidupan bersama anak-anak. Lebih mengharukan sekiranya si suami meninggalkan hutang piutang yang terpaksa ditanggung oleh si isteri tercinta.

Sebaiknya setiap pemegang polisi perlu sentiasa 'aware' berapa jumlah perlindungan yang diambil, apa rider yang terdapat dalam polisi takaful anda, dan apa yang tiada dan perlu diambil pertimbangan untuk dimasukkan ke polisi. Jom jadi seorang yang bijak rancang kewangan untuk diri sendiri dan juga keluarga tercinta!

Boleh fahami hal ini di link ini

http://tinyurl.com/JanaGajiBerterusan

http://tinyurl.com/JanaGajiBerterusan1

PU'Atiq Mentor #UrusDuit #1 Anda
#InfoUrusPusaka #InfoUrusTakaful #InfoUrusDuit www.urusduit.com www.fb.com/atiqaziz

Kredit Artikel Asal : Tuan Ahmad Humaizi (FB: Ahmad Humaizi)

No comments:

Post a Comment