PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Thursday, December 10, 2015

TAK SUSAHKAN MAK AYAH @ KELUARGA!

TAK SUSAHKAN MAK AYAH @ KELUARGA!

Sebelun tu, sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah Nor Hairani yang bertemu Illahi semalam.

Arwah bukan klien PU'Atiq, namun PU'Atiq di minta tolong kawan si arwah untuk urus borang klaim sakif kritikal. Arwah diuji penyakit kanser usus. Arwah baru berumur 31 tahun. Sama baya dengan PU.

Arwah ambil Sijil Takaful sejak Ogos 2011 dengan bayaran RM130 sebulan. Arwah ambil pakej 3 dalam 1 iaitu LIFE, MEDICAL CARD & SAVING. Fokus pelan ini arwah untuk kad perubatan.

Yang menjaga arwah di hospital KPJ PERDANA adalah Ibubapanya, baik sungguh Ibubapa si arwah. Tabah dan riak wajahnya tidak murung walaupun PU tahu hati mereka sangat sedih.

PU puji tindakan arwah kerana ambil kad perubatan PruBSN, arwah miliki duit untuk berubat sehingga RM625K (hayat)  dan RM62500 setahun. PU'Atiq tolong semak kegunaan duit kad arwah sebab ayah arwah minta tolong tengokkan.

Sewaktu itu, arwah sudah dapat rawatan selama 20 hari di KPJ PERDANA, bil telah mencecah RM20K. Kos ini arwah bayar guna kad perubatan. Arwah ni bagus, tak nak menambah beban Ibubapanya untuk cari duit untuk bayar bil hospital serta arwah berikan keselesaan kepada ibu bapanya semasa menjaga arwah. Duduk bilik seorang, memberi keselesaan dan membantu ibu bapanya lebih tenang.

Berbanding jika arwah dirawat di hospital yang wad kelas 3., bersesak dengan orang ramai, panas, nak tidur tidak selesa, kegunaan tandas yang berkongsi, nak buka aurat susah, nak jaga bersama ibu bapa sukar dll, namun di KPJ PERDANA semuanya tiada masalah.

Jika kita fikirkan keselesaan orang lain masa menjaga kita, kitalah orang yang sangat bagus. Nak tak nak, Ibubapa kita, pasangan kita akan jaga kita sebab mereka sayang kita, namun, kita sayang tak mereka.? Jika kita saya mereka, pastikan kita cuba berusaha untuk beri keselesaan kepada mereka kelak semasa jaga kita.

Jadinya, anda pilih, nak suruh Ibubapa @pasangan kita jaga kita dengan selesa atau bersesak sesak..? Nak suruh mereka susah susah cari duit bayar bil kita atau tak.? Anda tentukan. Anda boleh fikir dengan akal fikiran yang Allah swt kurniakan kepada kita.

Bertindaklah dengan bijak, siapjan dana perubatan dengan membuat simpanan di takaful. Anda mampu melaksanakannya. InsyaAllah.

Ikhlas
PU'Atiq
Mentor Takaful #1 Anda
www.urusduit.com
www.fb.com/atiqaziz
0129093444
PU Atiq Aziz Takaful II

No comments:

Post a Comment