PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Friday, January 16, 2015

Waranty Kereta VS Life Takaful


Tips Beli Kereta Recond: Pilih kereta yang kondisi baik. Ambillah pakej WARRANTY daripada syarikat perlindungan secara peribadi seperti WheelGuard, Opal, Auto Guard dll. 

TT PUatiq ambil 2 tahun pakej Premier (Full Pakej) RM6K, purata dalam RM250 sebulan. Kenapa beli? Kalau rosak kereta tu mahu "Hangus" duit nak baiki. Kita pun tak tahu kereta rosak atau tak. Dan mana ada kereta tak rosak walaupun ia keluaran baru ;)

Buat masa ini alhamdulillah tiada masalah kritikal seperti GearBox, Enjin dll. Cuma TT PU hanya ada isu Intake Monifold yang buatkan penggunaan petrol menjadi banyak. Kos set alat itu àdalah RM2000-3000. Banyakkan?

Alhamdulillah tadi pihak panel workshop sudah hantar permohonan GL (Gurenti Letter, macam PruBSN dah ;) ) untuk menilai layak atau tidak klaim. Namun difahamkan ia layak. Lega...

Apabila lulus GL maka workshop akan baiki kerosakan itu. 

Inilah fungsinya beli warranty agar kita bebas masalah pening kepala fikir duit nak baiki.

Sebenarnya ia sama sahaja tentang takaful yang PUatiq dedahkan/sebarkan kepada semua.. Sama sahaja. Cuma bezanya kes ini kereta rosak dan di life takaful kita yang sakit.

Jika anda rasa beli waranty kereta itu adalah sangat patut bagi elak masalah kewangan maka anda juga perlu fikir ambil takaful peribadi juga tersangat patut :)

Jom ambil takaful peridi (life medical saving) :)

Ikhlas
PUatiq
Mentor Takaful #1 Anda
www.urusduit.com
www.fb.com/atiqaziz

No comments:

Post a Comment