PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Friday, December 19, 2014

NASIHAT BUAT SI DARA & IBU



Klien PUatiq pernah mendapatkan khidmat Dr Hamid Arsyad untuk pembedahan Endometriosis. Bil dibiayai oleh PruBSN, Dr Hamid attach di Pantai Hospital KL. Bil sekitar RM10K.

Dr Hamid nasihatkan para wanita, penyakit ini sering terjadi terhadap wanita. Bagi belum kahwin ambil masa muda, nanti sudah kahwin anda tidak mengandung dalam 6 bulan anda pun risau dan dapatkan rawatan. Jika anda disahkan ada endo, cyst, pcos dll anda boleh guna polisi PruBSN. Ambil sebelum kahwin 6 bulan katakan, kahwin 6 bulan maka polisi sudah 1 tahun dan nak guna PruBSN pun senang. 

Ini artikel Dr Hamid: 

Endometriosis memang sukar disembuhkan sepenuhnya. Sering berulang2 tumbuh walaupun setelah dibedah dan setelah hamil. Kemuncak kerosakkan peranakkan bila rahim sudah tumbuh adenomyosis dan akhirnya terpaksa dibedah buang rahim.

Penyakit endometriosis ada kaitan dengan kelemahan immune sistem yang biasanya dapat menangkis serangan penyakit. Immuniti jadi lemah bila seseorang tidak langsung atua terlalu kurang makan buah2 dan sayur2. 

Stress fizikal dan mental juga melemahkan immuniti. Berusahalah untuk menguatkan immuniti anda agar tidak mudah diserang penyakit

Anda tahu apa anda harus lakukan, hubungi PUatiq untuk mohon sekarang, 0129093444

No comments:

Post a Comment