PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Thursday, November 20, 2014

Gabungan Kad Kompeni & Kad Peribadi PruBSN

Bismillah

PUatiq dapat panggilan daripada Senior Usmkkj  baru sebentar tadi, dia tanya boleh ke kita "top-up" bil rawatan hospital guna limit kad perubatan PruBSN jika limit kad perubatan kompeni tidak mencukupi?

Jawapan: Boleh, cuma method of payment adalah paid & claim. Contoh limit kad kompeni RM10K dan bil RM15K maka baki RM5K tidak dibiayai oleh kompeni, maka peserta PruBSN bayar dahulu RM5K kepada hospital dan klaim dengan PruBSN kemudian termasuk ELAUN WAD HARIAN.

Suka untuk PUatiq kongsikan dengan anda semua, sila pastikan limit kad kompeni anda, adakala limit tersangat rendah dan ia dipecah ikut bahagian. Contoh RM10K itu dibahagikan untuk pesakit luar RM3K, pembedahan RM4K dan konsultasi RM3K.

Andai bil adalah RM6K (pembedahan RM5K, konsultasi RM1K) jika dilihat limit RM10K, kos ini boleh dibiayai oleh kad kompeni namun disebabkan limit pembedahan adalah RM4K dan kos pembedahan RM5K maka peserta dikenakan biayai sendiri RM1K kos tersebut.

Kompeni bayar :
Konsultasi: RM1K penuh
Pembedahan: RM4K

Pekerja bayar:
Pembedahan: RM1K

Jumlah RM6K.

Suka PUatiq nasihatkan, anda seharusnya memiliki kad perubatan peribadi bersama PruBSN kerana ia mampu memberi perkhidmatan kepada anda sekeluarga pada masa hadapan (pencen/kehilangan kerja akibat lumpuh, kritikal).

Anda harus hubungi PUatiq untuk mendapatkan pelan ini, hubungi 0129093444.

Ikhlas
PUatiq
Mentor Takaful #1 Anda
www.urusduit.com
www.fb.com/atiqaziz

No comments:

Post a Comment