PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Wednesday, October 9, 2013

Penerangan Perlindungan Keluarga

Assalamualaikum

Apakah sebenarnya perlindungan dalam keluarga?

Secara ringkasnya, setiap penjana pendapatan dalam keluarga perlu lindungi pendapatan tersebut. Siapakah penjana itu? Tidak lain tidak bukan adalah no 1 adalah ayah dan no 2 adalah ibu.

Semasa seseorang ayah sihat & upaya, mereka boleh menjana pendapatan bagi keluarganya namun ketika ayah tidak upaya atau meninggal maka pendapat juga turut meninggal atau lumpuh atau kritkal. Ini saya terangkan dalam artikel di sini (http://www.urusduit.com/2013/10/replacement-income-atau-protection.html )
Paling-paling tidak, pendapatan si ayah perlu dilindungi dan barulah orang no dua (isteri) dan selebihnya anak-anak.

No 1 perlu dilindungi adalah pendapatan ayah dan ibu
No 2 perlu ada 1 dana kesihatan melalui kad perubatan

Namun semua itu kena fahami apakah dan berapakah keperluan dan seterusnya kemampuan kewangan untuk memiliki pelan yang bersesuaian. Ikuti di sini (http://www.urusduit.com/2013/02/bagaimana-takaful-membantu-anda.html )

WANG GAJI TIDAK CUKUP NAK BAYAR TAKAFUL…

Isu ini agak sukar nak diulas namun apa yang pasti ada orang bergaji sama, berjawatan sama boleh bayar polisi dengan baik. Ada orang tidak boleh memiliki pun polisi. Namun masing-masing ada komitmen keluarga dan jika keretanya mewah, rumahnya besar, lifestyle yang agak masa kini memang patut tidak mampu bayar takaful. Namun hal ini boleh diatasi oleh pihak berkaitan.

Selagi mana memberi alas an tidak cukup wang, kami tidak boleh berikan apa-apa kelebihan sebab situasinya tetap sama iaitu anda tidak memiliki seberang pelan perlindungan walaupun kami bersetuju dan menerima serta mengiyakan apa jua alasan anda. Agen tidak rugi namun pihak tersebut yang rugi. Cari jalan untuk memiliki takaful itu adalah jalan sangat baik.

Namun, andai kata memang tidak mampu sangat-sangat, kereta pun paling murah, rumah pun tidak mewah dan semuanya jimat saya cadangkan 1 polisi bertempoh untuk lindungi pendapatan ayah.

Iaitu pelan PruProtect bertempoh 5 tahun dimana ia meliputi perlindungan kematian atau lumpuh sebab biasa atau kemalangan. Untuk umur saya 30 tahun (pada 9/10/2013) kelas pekerjaan 1 (risiko rendah) dan tidak merokok sebulan RM20 dapat manfaat ini RM100K. Polisi ini adalah pelan sementara/jangka masa pendek untuk saya mencari peruntukan untuk pelan lebih baik iaitu InvestmenLink Policy (ILP) yang meliputi perlindungan hayat, kad perubatan dan simpanan.

Dan saya cadangkan juga anda perlu bersama saya untuk menjadi agen untuk tambah pendapatan jika kerja sekarang tidak mampu memberi anda lebihan wang dan lebihan masa. Boleh lawati 
www.fb.com/MentorUsahawanTakaful untuk info lanjut atau hubungi saya.

INVESTMENTLINK POLICY (ILP) SMARTLINK/FIRSTLINK/TAKAFULINK

Tidak dinafikan pelan ini yang sebaiknya buat semua kerana ia meliputi 3 aspek penting iaitu perlindungan hayat, kad perubatan dan simpanan. Info lanjut boleh dapatkan di sini (http://www.urusduit.com/2013/08/saya-cari-1kad-cover-1famili.html) Link ini juga boleh menjawap soalan kepada sesetengah pihak mahu memiliki kad perubatan yang boleh melindugi semua ahli keluarga.

1kad 1famili hanya ada aspek kad kesihatan sahaja. Aspek perlindungan kesihatan dan simpanan tidak dimasukkan. Maka ia akan memberi kelompongan dalam perlindungan pendapatan dan perlindungan polisi. (http://www.urusduit.com/p/pelan-perlindungan-lengkap.html , http://www.urusduit.com/2013/07/medical-card-stand-alone-vs-polisi.html )

Jika boleh untuk memiliki pelan ILP adalah sangat bagus kerana banyak manfaatnya. Untuk manfaat kanak-kanak boleh ambil serendah RM80 namun saya cadangkan RM110 untuk berserta elaun wad. Boleh dapatkan info di http://www.urusduit.com/2013/08/manfaat-polisi-kanak-kanak.html


SEBUT HARGA


Sebarang persoalan boleh ajukan kepada saya. Terima kasih.

Yang Benar

'Atiqurrahman Abd Aziz

Executive Weath Planner
Prudential BSN Takaful
Al-Isra' Associates

(012-909 3444)
www.fb.com/MentorUsahawanTakaful


No comments:

Post a Comment