PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Friday, July 5, 2013

Polisi Untuk Anak Pra Matang

Assalamualaikum... TAHNIAH KEPADA ANDA YANG SEDANG MENGANDUNG :-)

Berita BAIK untuk bakal cahaya mata anda, kini mereka bertuah kerana mendapat ibu bapa yang prihatin & sayang kepadanya sejak dalam kandungan. Masakan tidak...ibubapanya telah memohon untuknya Pelan Pendidikan SmartLink berkad perubatan sejak dalam kandungan. :-)

Khusus buat ibu-ibu sedang mengandung lebih-lebih lagi yang memang akan menyediakan polisi takaful untuk anaknya kelak. Ini adalah peluang untuk anda sebagai ibubapa mengambil polisi takaful sejak dalam kandungan lagi.

Setiap ibu mengandung akan berdepan risiko melahirkan anak yang pra-matang. Maksud di sini, anak dilahirkan tidak cukup bulan iaitu kurang 36 minggu. Maka ia akan memberi kesan terhadap anak tersebut apabila mahu memohon pelan takaful.



BAYI LAHIR PRA-MATANG

Kita ambil situasi bayi dilahirkan pra-matang, apa kisahnya...

Setiap bayi dilahirkan pra-matang hanya layak memohon polisi ketika bayi itu berusia antara 2-3 tahun dan ia tiada jaminan untuk diluluskan kerana ini berkait rapat dengan tahap perkembangan & kesihatan bayi. Maka sepanjang tempoh itu bayi tersebut tidak mempunyai apa-apa perlindungan.

Tambahan pula dalam tempoh tersebut kemungkinan bayi akan menghidapi penyakit sangat tinggi seperti asma, lelah, radang paru-paru, tonsil dan lain-lain.

Jika polisi itu dimohon & diluluskan selepas situasi ini berlaku (pra-matang & sakit) pada usia 2-3 tahun maka PENGECUALIAN terhadap sakit-sakit itu akan diberikan. Ini memberi kekurangan dalam perlindungan untuk nya. Hal ini boleh dielakkan dengan mengambil polisi untuk bayi sejak dalam kandungan lagi.

Memohon polisi PruBSN SMartLink dalam kandungan memberi kelebihan kepada bayi yang terlibat.



Jika polisi dimohon & diluluskan dalam kandungan namun anak dilahirkan pra matang, bayi tersebut sudah memiliki pelan PruBSN Takaful secara rasmi. Bayi tersebut boleh menggunakan kad perubatan seperti anak kelahiran biasa selepas memenuhi WAITING Period selama antara 30-120 hari dimana Waiting Period ini bermula pada usia bayi 15 hari.

MASALAH PERNAFASAN

Bayi sering menghidapi penyakit dibahagian pernafasan seperti broncho, tonsil,asma dan lain-lain sewal kelahirannya. Jika pemilikan polisi dibuat selepas usia 15 hari kemungkinan besar penyakit itu wujud dalam tempoh 15 hari pertama maka ini akan membuatkan polisi tersebut EXCLUSION sakit yang sudah ada. Untuk elak hal ini maka mengambil polisi dalam kandungan membuatkan masalah exclusion ini dielakkan.


Maka, miliki untuk bakal bayi anda agar bayi anda memiliki pelan terbaik ini. Inilah manfaat terbesar bagi anak anda jika anda mengambil polisi sejak dalam kandungan.

BAGAIMANA UNTUK MEMOHON?

Saya sarankan anda ambil pelan dalam kandungan ini semasa kandungan berusia 20-25 minggu. Dokumen diperlukan ialah :

1. Borang O&G dipenuhi oleh Doktor O&G. Kos scan & laporan bernilai RM80 akan dibayar oleh PruBSN Takaful. Borang O&G akan diberikan semasa mahu memohon.



2. Lampirkan bersama borang permohonan & salinan kad perkahwinan.

Mudah sahaja.

Untuk memohon, anda hubungi saya..saya boleh bantu anda. Sekian Terima kasih.

No comments:

Post a Comment