PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Saturday, July 13, 2013

Berusahalah dulu...

KHIDMAT SOSIAL



Sebelum itu, saya mahu berpesan kepada semua...bila anda ditimpa musibah kita akan minta orang derma untuk kita sedangkan kita tidak pernah berusaha untuk siapkan dana untuk diri. Buatlah dulu takaful, ada RM50K, tak cukup kita minta bantuan orang ramai. Ini tidak, awal-awal lagi dah harap orang...usaha dulu adik kakok. 

Ujian ALLAH dimana-mana...selepas diuji semua orang akan berubat juga..nak berubat pakai duit...nak ada duit banyak & mudah jom lah kita pakat derma di takaful. Benda mudah je...tapi ramai tak mahu buat, sayang sangat duit nak menyimpan dalam takaful. Sanggup beli kereta rumah besar-besar...anda fikirlah sendiri untuk kebaikan anda sekeluarga...


Takaful is most likely as an airbag in your car...you never test your airbag, but you must believe that it will surely protect you when you need it..."


Saya tidak kata kepada orang dalam gambar ini namun saya kata kepada anda yang tiada takaful & ada takaful tetapi tiada kad perubatan...

Boleh lah semak kesahihan berita ini sebelum menderma...saya tidak bertanggungjawab akan kesahihan kisah ini, anda harus menyelidik sendiri.

Sumber Di Sini

Assalamualaikum, sy ingin bertnya. bagaimana cara untuk sy nk masuk kan entry kt page ini. begini, adik sy terlibat dalam kemalangan jumaat lepas. dia pelajar thn akhir di UITM Dungun. dia mengalami kecederaan teruk juga dibahagian kepala, patah tulang dibahagian leher serta patah tulang belakang. kini sedang menjalai rawatan di hospital kuala terengganu.

dia tidak mempunyai insuran, yg ada hanya insurans UITM. kami telah berbincang dengan pihak UITM. mereka kata mereka akan tanggung setakat RM15,000 shj.

kos pembedahan tulang belakang seperti yg dimaklumkan oleh pihak hospital adalah RM15,000.00, jd sy amat berharap dapat membantu ibu dan ayah sy mendapatkan dana bg menampung kos perubatan adik saya.

nama pesakit: Muhammad Uthman
umur: 23thn..
Pelajar UITM cawangan Dungun. Tahun akhir Islamic Banking

Sumbangan boleh disalurkan ke akaun Maybank,
no akaun 5124 4600 4717
Nama: Arnidawati Binti Surur @ Arif
Telefon: 016 681 8638
email: arnida.arif@gmail.com

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment