PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Friday, November 30, 2012

Acute Bronchitis

Assalamualaikum




Hari ni saya nak kongsi 1 bil rawatan Bronchitis.

Untuk penerangan lanjut boleh ke laman ini http://en.wikipedia.org/wiki/Bronchitis

Isu yang saya nak panjangkan ialah sekarang kanak-kanak sering/mudah untuk dijangkiti kuman atau inflection terutama di paru-paru. Kebiasaanya demam ini akan dituruti dengan bronchitis @ bronkai @ tonsil.

Seperti ibubapa yang lain..jika hal ini berlaku amat membimbangkan kerana tidak sanggup melihat anaknya menahan sakit dan paling penting ialah mana-mana ibubapa akan cuba memberi layanan dan rawatan terbaik kepada anaknya...setuju tak dengan saya?

Alhamdulillah anda disediakan kad perubatan oleh majikan dan anda boleh mendapatkan rawatan yang terbaik daripada PAKAR menggunakan kad tersebut. Jika anda tiada kad syarikat kemungkinan juga anda akan menghabiskan duit untuk anak tersayang.

Bil ini agak murah RM1200++ cuma jika di Kuala Terengganu Specialist bil melonjak melebihi RM2000.

Cuma perkara yang saya ingin tekankan ialah, jika anak anda menghidapi sakit ini sebelum memiliki kad perubatan peribadi terutama PruBSN Takaful apakah kekurangannya?

Sebagai contoh anak lahir 1.1.2012, anak demam "acute bronchitis" selepas 2 bulan iaitu 1.3.2012 dan tiada kad perubatan maka rawatan dibayar menggunakan kad perubatan majikan ibubapa.

katakan 1.4.2012 permohonan untuk anak dilakukan dan seharusnya permohonan ini dinyatakan/declare tentang perkara itu. Maka kesannya ialah, sebarang kes berkait bronchitis,asma,tonsil tidak akan dilindungi lagi. Disini ada pengecualian dalam sijil takaful anak.

Maka untuk elakkan hal ini berlaku, eloklah ibu bapa terus memberi kad peribadi kepada anak sejurus dilahirkan (seusia 15hari) dan kini boleh diberikan sejak dalam kandungan berusia 20 minggu.

Kanak-kanak mudah dijangkiti kuman, demam dan lain-lain anda perlu menerima hakikat ini, anda perlu membuat persedian awal dari segi mental dan kewangan untuknya. Tidak teringinkah dokto-doktor pakar di Hope Children's Hospital, Prince Court Medical Centre (Official) dll hospital pakar lain merawat anak anda?

Cuba anda bayangkan jika anda sudah menggunakan kad perubatan syarikat untuk rawatan asma dan lain-lain maka pengecualian itu kepada anak anda andalah selamanya...tidakkah anda kasihan kepada mereka?

Dapatkan kad perubatan peribadi sekarang. Semoga anda bahagia sentiasa.

No comments:

Post a Comment