PERLINDUNGAN ADALAH KEPERLUAN MASA KINI...DAPATKAN UNTUK ANDA SEKARANG ...

Tuesday, August 14, 2012

1 daripada setiap 6

Assalamualaikum...

Malam ini sudah ke 26 Ramadhan 2012. 


Sudah hampir kepenamat. Mari kita nilai apakah amalan sepanjang 25 hari yang lalu sudah mencukupi atau masih kurang. Sempat lagi untuk kita gandakan amalan di hari-hari terakhir ini untuk mendapatkan malam 1000 bulan.




Melihat fakta di atas cukup membimbangkan.

Penyakit Jantung ini boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa sebarang signal. Dalam tengah-tengah bergelak ketawa, sihat bugar tiba-tiba saja ia datang menyerang. Serangan hendap!

Persoalannya...apakah yang kita lakukan untuk mengelakkannya. Jika KKM sudah mengariskan beberapa panduan untuk mencegahnya. 

Anda boleh dapatkannya di sini : http://jknns.moh.gov.my/doc/manual%20GTG%201.pdf

Cuma saya ingin mengupas aspek kewangan. Jika sesuatu musibah ditentukan Ilahi ia tetap jua menjelma namun apa kita boleh lakukan ialah membuat persiapan pelan melindungan duit, simpanan dan aset kita.

Bagaimana? Caranya ialah mengambil Kad Perubatan PruBSN Takaful. Ini adalah untuk menyediakan dana perubatan dengan pantas minima RM50K setahun dan RM500K sepanjang hayat. 

Apabila jantung ini rosak maka keseluruhan badan kita akan terjejas. Ibarat karburetor motosikal atau kereta. Cuba bayangkan anda sedang memandu kereta tiba-tiba enjin anda semput. Anda terasa cemas atau tidak? Pasti cemas! Itu baru saja karburetor kereta rosak, jika Karburetor badan yang rosak? Lagi la cemas!

Kos rawatan jantung agak tinggi, ia pasti akan memaksa anda menggunakan simpanan di Tabung Haji, ASB, KWSP, emas, UT malah sampai peringkat menjual aset seperti rumah dan tanah.

Jika takdir serangan ini membuatkan seseorang itu meninggal? Bagaimana memastikan pendapatan orang itu masih boleh dijanakan? Semua ini boleh diatasi jika kita mempunyai pelan yang lengkap dan fleksibel seperti pelan takafulink komprehensif PruBSN Takaful.

Saya menyarankan anda memberi peluang kepada diri sendiri untuk penerangan saya untuk keluarga anda sekeluarga supaya anda mempunyai pelan takaful yang terbaik.

Saya ikhlas menawarkan khidmat nasihat untuk pelan perlindungan kerana ia adalah kepakaran saya.

Hubungi saya sekarang!

'Atiqurrahman Abd Aziz
Wealth Planner PruBSN Takaful
0129093444

www.facebook.com/atiqaziz

No comments:

Post a Comment